راهنمای نگهداری

نحوه جلوگیری از رنگ و رو رفتگی لباس

اولین قدم در حفظ و نگهداری لباس ها، این است که از محدودیت های شست و شو و عادات البسه خود آگاه باشید. اگر از اتو زدن لباس ها اجتناب می کنید، لباس های چروکیده را با سایر لباس ها جدا کرده ولباس هایی را بیشتر بپوشید که خیلی چروک نمی شوند و یا نیازی به اتو ندارند.

1. تازدن یا آویزان کردن

دقت کنید لباس هایی را که نیاز به آویزان کردن دارند را تا نزنید و لباس هایی را که نیاز به تا شدن دارند را آویزان نکنید.ژاکت های آهار دار خیلی خوب تا نمی شوند مگر اینکه در این زمینه ماهر باشید.

اویزان کردن

 2. کنار گذاشتن شست و شو بیش از حد لباس

شست و شوی لباس بعد از یک بار پوشیدن، بسیار ساده است. اما شست و شو سریع ترین راه برای ازبین رفتن فیبرها است. هرچقدر کمتر لباس را بشویید، عمر لباس بیشتر خواهد شد.

اگر برای آویزان کردن لباس های پوشیده شده (اما تمیز) تنبلی می کنید، بهتر است آن را روی سطوحی مانند یک صندلی آویزان کنید، تا زمانی که آن را روی زمین نیندازید. هنگامی که لباس ها روی زمین هستند، باید قبل از اینکه دوباره پوشیده شوند، شسته شوند.

3. شست و شوی لباس ها در آب سرد

افرادی که لباس های خود را در آب سرد می شویند به سرعت متوجه افت بهای انرژی خود خواهند شد. به علاوه، بسیاری از پارچه های (به خصوص نایلون و الاستیک)زمانی که کمتر در معرض گرما قرار می گیرند بهتر نگهداری می شوند. مواد شوینده آب سرد برای از بین بردن کثیفی حتی بدون آب داغ طراحی شده اند، حتی مواد شوینده طبیعی نیز کارساز خواهند بود.

4. بستن زیپ شلوارهای جین و کاپشن

زیپ شلوار و کاپشن ها اغلب خشن هستند، و اگر در طول چرخه های شستشو و خشک کردن لباس باز بمانند، بقیه لباس ها نخ کش می شوند.

هر چند وقت یک بار برای راحت باز شدن زیپ، روی دندانه های آن موم یا شمع بمالید.

زیپ شلوار را ببندیم